Gada ienākumu deklarācijas iesniegšana elektroniski – ērti, ātri un vienkārši!

Valsts ieņēmumu dienests (turpmāk – VID) atgādina, ka          2016. gada 1.martā sākas Gada ienākumu deklarācijas iesniegšana gan tiem nodokļu maksātājiem, kam tas jādara obligāti, gan tiem, kuri to vēlas darīt brīvprātīgi, lai saņemtu iedzīvotāju ienākuma nodokļa atmaksu par ārstniecības, izglītības un citiem attaisnotajiem izdevumiem.

 VID aicina ikvienu nodokļu maksātāju iesniegt deklarāciju, izmantojot VID elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS), jo tas ir daudz ērtāk, ātrāk un vienkāršāk!

 EDS automātiski tiek atspoguļota visa VID rīcībā esošā informācija par nodokļu maksātāju, proti, nodokļu maksātāja gūtie ienākumi, neapliekamie ienākumi, informācija no kredītiestādēm par veiktajām iemaksām pensiju fondos, informācija no apdrošināšanas sabiedrībām par veiktajām iemaksām par dzīvības apdrošināšanas pakalpojumiem, kā arī no iepriekšējiem gadiem pārnestie attaisnotie izdevumi par izglītību un ārstnieciskajiem pakalpojumiem.

Tādējādi iedzīvotājiem, kuri vēlas atgūt pārmaksāto iedzīvotāju ienākuma nodokli par attaisnotajiem izdevumiem, tas ir, par saņemtajiem ārstniecības, zobārstniecības vai izglītības iegūšanas pakalpojumiem,  veselības apdrošināšanas prēmiju maksājumiem, veiktajām iemaksām pensiju fondos vai par dzīvības apdrošināšanas pakalpojumiem – deklarācijas pielikumā D4 pašām papildus jānorāda un jāpievieno attaisnojuma dokumenti (čeki un kvītis, tos iepriekš nofotografējot vai ieskenējot) tikai par tām summām, par kurām VID rīcībā informācijas nav un kuras VID nav iekļāvis deklarācijā.

Lai kļūtu par EDS lietotāju, vairs nav jāslēdz arī līgums ar VID, bet ikviens var lietot EDS, izmantojot www.latvija.lv  sniegto tehnisko risinājumu  un pieslēgties ar savas internetbankas lietotājvārdu, attiecīgo kodu no kodu kartes vai kodu kalkulatora un paroli, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes izsniegto eID viedkarti vai VAS „Latvijas Valsts radio un televīzijas centra” izsniegto elektronisko paraksta viedkarti (e-parakstu).

Ir pieejamas vairākas iespējas, kā saņemt profesionālu un kvalitatīvu atbalstu, iesniedzot Gada ienākumu deklarāciju elektroniski: konsultācija tuvākajā VID klientu apkalpošanas centrā vai arī kādā no Valsts un pašvaldības vienotajiem klientu apkalpošanas centriem, kur pašvaldības darbinieks ir apmācīts sniegt atbalstu darbam ar VID elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS).

Atbalstu darbam ar VID elektroniskās deklarēšanas sistēmu pašvaldību darbinieki sniedz 66 VPVKAC. Uz konsultāciju līdzi noteikti jāņem pase vai Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes izsniegtā personas apliecība, internetbankas lietotājvārds, internetbankas kodu karte vai kodu kalkulators, parole un attaisnojuma dokumenti (čeki, kvītis utt.).

Tiem, kas vēlas saņemt atpakaļ pārmaksāto iedzīvotāju ienākuma nodokli, Gada ienākumu deklarāciju brīvprātīgi var iesniegt:

  • par 2015.gadu – līdz 2019.gada 17.jūnijam
  • par 2014.gadu – līdz gada 16.jūnijam
  • par 2013.gadu – līdz 2017.gada 17.jūnijam
  • par 2012.gadu – līdz 2016.gada 16.jūnijam.

Plašāka informācija pieejama VID mājaslapā sadaļā “Gada ienākumu deklarācija”. Jautājumu un neskaidrību gadījumā iedzīvotāji var arī zvanīt uz VID Nodokļu un muitas informatīvo tālruni 67120000 vai arī iesūtīt savu jautājumu rakstiski VID mājaslapā „Uzdot jautājumu VID”.

Author: Armands Radzuška